perjantai 2. tammikuuta 2015

Vuodenvaihde

Nyt valvottuani uudenvuodenaattona liian myöhään ja nukuttuani sitten liian vähän olen hämmästyttävän runollisella tuulella. Näin vuoden 2014 vaihtuessa vuodeksi 2015 on hyvä katsoa menneeseen ja koota ajatuksiaan, mutta samalla kohdistaa jo tulevaan ja tarkentaa suunnitelmiaan. Jotain tällaista siis (se siitä runollisuudesta):

Vuoden 2014 aikana luin laskujeni mukaan 68 kirjaa, mikä on kolme enemmän kuin edellisenä vuonna. En ikinä laske kirjoja, joiden lukeminen on ulottunut vuodenvaihteen yli, kummankaan vuoden saldoon, mutta lasken koulukirjat, sarjakuvaromaanit/-pokkarit, mangat... tavallisten kirjojen lisäksi tietysti. 2014 oli kaiken kaikkiaan kiinnostava ja uudenlainen kirjavuosi klassikkoineen ja 30 päivän haasteineen... ja lisäksi tietysti luin paljon uusia, kiinnostavia kirjoja.

Uuteen vuoteen minulla on melko vähän suunnitelmia. Klassikot 2.0 -haasteen alkamista odotan innolla, sillä kaikki kirjat, joita siihen on valittu, ovat kirjoja, jotka olen halunnut lukea ikuisuudet. Niiden suhteen vuodesta tulee siis varmasti kiinnostava, vaikka Anne Frankilla aloittaminen vähän huolestuttaakin minua - yläasteen uskonnonopettajani traumatisoi minut holokaustista... tunnen silti, etten ole elänyt täydesti, ellen ole lukenut tätä kirjaa. Jatkamme äitini kanssa Pottereiden ääneenlukua englanniksi (toinen osa tällä hetkellä kesken) ja yritän tietysti löytää niin monta uutta kirjakaveria kuin suinkin. Oman hyllyn unohdetut ja Toisen hyllyn aarteet jatkaa toimintaansa, samoin kuin Kirotut ensimmäiset osat. Tuokoon tulevaisuus siis, mitä tuo - minä olen valmis! Toivottavasti.

Mainiota vuotta 2015 kaikille!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti