tiistai 3. helmikuuta 2015

Koukussa

http://shop.lundagard.fi/

Muistanette kun taannoin intoilin teille The Lizzie Bennet Diariesista? Käy ilmi, että tämä ei tosiaankaan jäänyt ainoaksi YouTube -sarja -koukukseni, vaan nyt olen lisäksi katsonut Carmillan (todella outo mutta erinomainen! uusi kausi tulossa keväällä) ja aloittanut The Autobiography Of Jane Eyrea. Edellinen perustuu samannimiseen romaaniin ja jälkimmäinen kirjaan nimeltä Kotiopettajattaren romaani, jonka olen lukenut joskus muinoin. Vaikuttaa hyvältä.


















Katsoin myös ensimmäisen jakson Emma Approvedia, mutta Emma ärsytti minua niin paljon, etten voinut jatkaa. (Sikäli kyllä oikein, että hän on todella hermoja raastava myös alkuperäisteoksessa, Jane Austenin Emmassa.) Katsoin seitsemän ensimmäistä jaksoa Green Gables Fablesia, mutta se ei ollut mielestäni kovin hyvä enkä kestänyt Dianan näyttelijää, joten jätin koko jutun sikseen. Green Gables Fables siis perustuu Montgomeryn Anna -sarjaan.

Annoista varmaan kaikki muistavatkin, että kerroin meneväni koekuvauksiin myöskin niihin perustuvaa sarjaa varten. Dianan koekuvaus oli perjantaina pari viikkoa sitten ja saman viikon lauantai-iltana sähköpostini kilahti. Olin pompata innosta kattoon, kun siinä luki, että olin päässyt toiselle kierrokselle! Olin koko loppuillan aivan ylimaallisessa tilassa tämän takia ja seuraavana maanantaina koitti jännitetty hetki. Alkukierroksen noin kymmenestä meitä jatkoon päässeitä oli neljä ja tekstikin oli toinen (sen olin kyllä jo tiennyt etukäteen). Nyt aikaa on tosiaan jo vierähtänyt tovi ja odottelen edelleen viestiä, jossa olisi uutisia suuntaan tai toiseen... uskon, että sellainen tulee. Se vain kestää vähän kauemmin. (Olisin oikeasti halunnut julkaista tämän postauksen vasta kun tiedän, sainko osan vai en, mutta kyllästyin odottamaan. Kerron sitten kyllä, jos he joskus saavat päätöksensä tehtyä.)

YouTube -sarjoista on siis tullut uusi juttuni, jolla täytän tyhjää aikaa ja välillä täyttäkin. Ehkä tämä innostus jossain vaiheessa hieman laantuu. Ainakin sen verran että saisin aloitettua ylppäreihin lukemisen. Toivotaan.

Ja koska olen paha ihminen ja tykkään levittää huonoja tapojani:





1 kommentti:

  1. Kiva kun sä katot näitä kaikkia sarjoja ennen mua, ni voin sitten valita vaan parhaat päältä. Kätevää ;) ja tulis nyt jo tieto!! Haluan tietää!

    VastaaPoista